Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Det är rektor som på varje skola är "ytterst ansvarig". Det är därför i första hand till rektorn du bör vända dig till. Du får givetvis fråga på vägledningscentrum om hur utskrivning på din skola går till; det kanske de vet. På olika skolor kan rektorerna delegera det ansvaret till t.ex biträdande rektorn eller till SYV men när den ansvarige är på semester, så borde det finnas någon annan som kan utföra den uppgiften.
    Om du uppger vilken skola det gäller, kanske vi kan ge ett bättre svar.

    • : Hvitfeldtska
    • Julia :

      Så, du vill "skriva av dig" från Hvitfeldtska? Vet du att du kommer in på någon annan skola till hösten?
      Jag råder dig ta kontakt med Rektorn. Om just "din rektor" just nu har semester finns det inom Göteborgs kommun en "jourhavande rektor". Jag ringde till Göteborgs stads kontaktcenter, tel.nr 031-365 00 00 och blev kopplad till den rektor som är jourhavande just idag som sa till mig att när du slutar på gymnasieskolan, bör du få Utdrag från betygskatalogen med dig (och det är rektorn som skriver på det dokumentet), så det är inte i första hand SYV på din gymnasieskola, utan just rektorn som du bör vända dig till.