Drulle

    Hej, Jag undrar vad som är de särskilda behörighetskraven som behövs för att konkurrera om plats i Kandidatprogram i biologi - Studiegång biologi och Kandidatprogram i biologi - Studiegång biologi med kemi som ges ut på stockholms univeristet? I deras hemsida står det ej vald på särskild behörighet.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    vad jag kan se på lärosätenas gemensam webbplats, www.studera.nu så krävs för särskild behörighet till utbildningen Kandidatprogram i biologi - Studiegång biologi  på Stockholms universitet följande godkända betyg i gymnasiala kurser: Biologi 2, Fysik 2, Kemi 2 och Matematik 4. Och det är exakt samma särskild behörighet som krävs för Kandidatprogram i biologi - Studiegång biologi med kemi.

    Studie- och yrkesvägledare