Elsa
    Jag lämnade in min ansökan efter omvals perioden och hade samhälle inr musik på Östra gymnasiet som första hands val. Jag har tillräckligt med poäng för att komma in där o.s.v men det står att jag är reserv, och har reservplats 3 så jag undrar vad är det som gäller då hur ska jag göra om det är där jag vill gå ?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, dessvärre så gäller inte dina poäng om du har skickat in en ansökan efter omvalet är slut. Då blir du antagen i mån av plats - trots att du har högre poäng än alla. /Lena, Syv
    Om du läser svaret från Gymnasieantagningen så bör det stå där hur du ska göra - jag tror att du kan svara Ja på att du tar platsen på ditt tredjehandsval men att du vill vara med i reservantagningarna till dina överstående val. Då är du med hela juli och augusti i alla reservantagningar som är - så får du hoppas på tur. Det är ingen garanti att du kommer in på dina överstående val dock.

    Jag tror du måste svara på nätet men sedan skicka in en påskriven kvittens - ditt utskrivna svar helt enkelt. Är du osäker kan du alltid ringa Gymnasieantagningen - dom jobbar jour nu i dagarna eftersom många har frågor. Du har all kontaktinfo på deras hemsida http://www.gyantagningen.se/ /Lena, Syv
    • : det står att jag kommit in på val 3 och hur ska jag göra om jag vill gå på mitt första val om jag kommer in ? ska jag svara att jag inte vill gå där eller vad ska jag göra är jätteförvirrad