Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    studier inom yrkeshögskola ligger på Eftergymnasial nivå, alltså på högre nivå än gymnasienivå. För mer information om examensarbete inom yrkeshögskola var god läs på MYH"s webbplats (MYH är en förkortning för Myndighet för Yrkeshögskola): myh.se/examensarbete

    Studie- och yrkesvägledare
    • Zanesh :

      Jag menade gymnasiearbetet jag uppdaterade min fråga.

    • Milla :

      gymnasiearbete är en kurs á 100 gymnasiala poäng som är en obligatorisk kurs om man vill få ut examensbevis från svensk gymnasieskola; på komvux är motsvarande kurs Komvux-arbete. --- Om du undrar om kursinnehåll inom en YRKESHÖGSKOLEUTBILDNING så läs på MYH´s webbplats (länk "blå text" i mitt svar ovan). --- Jag vet inte om jag förstår riktigt exakt vad du vill veta... Högre studier, på eftergymnasial nivå, är svårare (jämfört med gymnasiet); de går mer på djupet, helt enkelt på högre nivå. Om vi t.ex jämför så här: du läste matematik på grundskolan och sedan på gymnasial nivå - det är samma ämne, Matematik, men studiernas innehåll inom det ämnet är på högre nivå Svårare, mer omfattande... på samma sätt kanske man kan förklara att examensarbete på eftergymnasial nivå är svårare, men omfattande, går mer på djupet, jämfört med gymnasie- eller komvuxarbete.

    Alla frågor och svar som innehåller 'yrkeshögskol' (59 st.)