Vide
    ????

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, en kommunal skola är öppen för alla och ingår i det offentliga skolväsendet i Sverige. Fristående skolor, eller friskolor, har en annan huvudman (ägare) än kommunen eller landstinget. En friskola kan ibland ha startats för att man vill t.ex. driva en särskild pedagogik eller någon annan inriktning som man tror på.

    Men rent praktiskt är det inte så stor skillnad mellan en friskola och en kommunal skola. /Lena, Syv