Isabell
    Tyska 4 är en 100 poängs kurs och då ingår hela Tyska 4.
    På min skola har vi även Tyska 4/5 vilket innebär en 100 kurs då man läser hela 4 och halva fem.

    Hur mycket merit får man får vardera kurs, och varför skulle man vilja välja 4/5?
    • Peter : Vad heter din skola?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej, enligt Skolverket>> - finns det sju gymnasiekurser i ämnet Moderna språk, bland annat finns det kurser Moderna språk 4 och Moderna språk 5. Varje kurs inom ämnet Moderna språk är på 100 gymnasiala poäng.

    Vad just din skola har "skapat" för en rolig/intressant/ovanlig kurs - vet jag inte. Det måste du får reda på - på din skola. Om jag får gissa - så kanske är det så att eleverna utifårn elevernas kunskaper kommer att ges möjlighet att få betyg antingen i Tyska 4 eller i både Tyska 4 och 5... - men det är bara min gissning... fråga läraren i tyska och/eller SYV på din skola. Får du inga svar från läraren eller syv-en, fråga i så fall rektor.
    Hälsningar

    Peter syv