Marcus
    Vad är svårast att bli i framtiden jurist eller Pilot? vilken av dom krävs de mest plugg i?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    till Jurist görs urval på betyg och Högskoleprovet;
    till Pilot måste man även klara Medicinska och Psykologiska krav.
    Om man klarar av alla krav till att kunna söka till Pilot och blir antagen till både Pilot och Juristprogrammet, t.ex. - först då blir frågan aktuell angående val mellan de två utbildningarna.

    Innan resultat av Psykologisk test, är det helt oklart, om en person över huvudet taget kommer i fråga om att kunna söka Pilotutbildning.

    Om du är intresserad av de yrkena, råder jag dig läsa kurser på gymnasiet, som ger dig behörighet att söka båda de utbildningarna.
    Sedan, om du blir Antagen till båda dem, kan du fundera på - vilken du föredrar och tackar JA till.

    Min åsikt är att det är väldigt mycket plugg och svårt att bli både pilot och jurist.
    Vad som är svårast eller lättast för just dig, kan bara du själv eller personer som känner dig mycket väl och under längre tid har umgåtts med dig (t.ex en lärare som har undervisat dig i flera år) - svara på.

    Mvh
    Julia SYV