Sulub
    Jag håller på att välja min val just nu (för att ja inte kom in i något förut) jag vill så gärna komma in i den här skolan men linjen ja vill in på har M i slutet (musik)

    Naturvetenskapsprogrammet inr naturvetenskap och samhälle särskild variant musik, vad är det för skillnad med ''Särskild variant musik'' ?

    1 Svar

    Hej!

    Om du är intresserad av musik är det estetiska programmet inrikning musik ett program som förmodligen skulle passa dig.
    Du kan läsa mer om programmet här: http://www.gymnasieguiden.se/program/ES

    Det finns också undantag där andra program så som naturvetenskapsprogrammet erbjuder utöver inriktningen en typ av "profil" s.k särskild variant kan innebära att du läser extra musik.
    På skolors hemsidor finns det ofta en programplan där kan du se vad som skiljer sig åt mellan kurserna.

    En särskild variant i gymnasieskolan är en utbildning där hela eller delar av det utrymme som motsvarar inriktning och programfördjupning avviker från det nationella programmet.
    Utbildningarna kan ha särskilda förkunskapskrav och får använda antagningsprov för urval bland de sökande.

    Vänliga hälsningar
    Melina SYV