Anton
    Hej!

    Om jag misslyckas på alla delarna på nationella provet får jag automatiskt F i min kurs eller hur fungerar det där?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Anton, det fungerar så att LÄRAREN PÅ KURSEN sätter betyg MED STÖD I PROVET. Om läraren tror att du har kunskaper ändå, trots provresultatet, kan du få E betyg.
    Nationella prov används oftast för att HÖJA betyg, inte sänka dem.
    För studerande som ligger på F-nivå men skriver E på Nationella provet, sätter läraren gläderligen E- betyg. Det är i alla fall vår erfarenhet.
    Mvh
    Anna SYV