Simon
    Vad får ett IG i gymnasiet för konsekvenser? (I Kemi B) Och två IGn?

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Om du har fler IG än 250 kurspoäng av alla dina kurser som ska vara 2500 kurspoäng så får du inte ut ett slutbetyg med högskolebehörighet. Du får heller inte ha IG i Ma A, Engelska A och Svenska A+B.

    Om du har IG i Kemi men inga övriga IG över 250 kurspoäng och godkänt i matten, svenska och engelska så har du ändå högskolebehörigheten men du kan inte söka högskoleutbildningar som kräver att du läst Kemi B. Krångligt? Du kan läsa mer här https://www.antagning.se/sv/Det-har-galler-for-dig-som-gatt/Gymnasieskolan/Slutbetyg-2010-och-framat/