Nellie
    Hej! När man läser antagningskraven för att komma in på polisutbildningen står det att åldern är minst 18 år så kan jag söka in för HT16 fastän jag inte ännu fått betyg för hela gymnasiet? Med tanke på att ansökningen öppnar nästan ett år i förväg?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Nellie!
    Enligt info på http://rekryteringsmyndigheten.se/malgruppsnavigering/om-du-skall-testas/nar-du-soker-till-polisutbildningen/datum-for-ansokan-tester-och-utbildningar/ är ansökningsperiod 23 nov - 6 dec 2015 till kursstart hösten 2016.
    Jag ser längst ner på sidan att info är granskad 3 sept 2015 - då hoppas vi att det stämmer, att info är aktuell.
    När du söker uppger du att du kommer att KOMPLETTERA MED BETYG och så gör du det så fort du får gymnasiebetygen.
    Att ansökningsprocess till Polis tar så lång tid beror på att den genomförs i flera steg och inkluderar olika tester och prov.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!
    Bästa hälsningar och lycka till!
    ANNA