My
    Hej, som rubriken lyder, så undrar jag vad som gäller för intensivår för nyanlända? En kollega tipsade om det, men hon visste inte så mycket hon heller.
    Tack för ett snabbt och utförligt svar!
    My

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej My,
    vad jag vet så är Intensivår för nyanlända en satsning som bl.a Arbetsförmedlingen är involverad i. Mycket kort sammanfattning: språkutbildningar och arbetsplatsnära insatser i form av t.ex intensiv praktik för nyanlända - med mål att de snarast kommer ut i jobb.
    Jag tycker man bör läsa noga på arbetsformedlingen.se/ny-insats-ska-hjalpa-nyanlanda-att-fa-jobb-snabbare - info på webbplatsen, snabblänk ovan, publicerades för bara några få dagar sedan, den 25 febr 2021 (och idag är det 2 mars 2021).

    Fler hänvisningar/lästips:

    Regeringen inför intensiv praktik inom det nya intensivåret

    Intensivår för nyanlända införs 2021

    Arbetsförmedlingen får i uppdrag att införa intensivår