Marvin
    Nu är det så att jag sökte Jb gymnasiet i Stockholm som första val. Så jag loggade in på gyantagningen och kollade och det står att mitt första val behandlas av en annat kansli. Vad menas med det?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, kan det vara så att du inte bor i Stockholms län? Då behandlas din ansökan inte av ditt län utan av Stockholms. Om du då har valt på andraplats ett program i din egen kommun så kan det bli så att du kommer in på två skolor - då får du välja vilken du vill börja på. /Lena