pingvin02

    Hej, jag är en student från Island. (min svenska är inte helt perfekt men jag försöker skriva så klart jag kan). Jag har slutfört min gymnasie utbildning på Island. Jag vill jättegärna söka utbildning i Sverige. På Island har vi kod för kurser. Skolorna bestämmer kurskoderna själva, de kan variera mellam skolor. Jag läste två olika fysik kurser på två olika skolor, men de har samma kurs kod, så det ser ut som jag har läst samma kursen 2 gånger. Kurserna har koden "EÐLI2BY05" men de har totalt olika innehåll. Jag är inte behörig til programmet jag vill söka utan de 2 kurserna. Jag är rädd för att Universitetet kommer att tänka at jag har bara läst en kurs og att jag inte är behörig. Vad ska jag göra?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    du bör kontakta Antagningsgruppen / Antagningsenheten på det universitetet eller den högskolan i Sverige som du vill komma in på. Kontaktuppgifter till antagningsgruppen/antagningsenheten kan du få från Antagning.se (ring 0771-550720 på vardagar kl.9-16). Annars så kan du se om du på lärosätets (skolans) egen webbplats/hemsida hittar kontaktuppgifter till antagningsgruppen/antagningsenheten. Du kan också maila eller ringa till "hela skolan" (till växel eller allmän epost) och fråga om kontaktuppgifter till antagningsgruppen/antagningsenheten.
    Hoppas det löser sig!
    Lycka till!

    Studie- och yrkesvägledare