Pontus
    Jag vet att Jenny Nyström i Kalmar har animation i bild och media, men vilket är bäst? Animering är mitt drömjobb och jag vill väldigt gärna välja rätt.
    • SYV-besökare : Flera utbildningar kan vara passande som Grundutbidlning, så att man kan efter gymnasiet bygga vidare... Kika på följande gymnasiala alternativ: Teknikprogrammet med inriktning Samhällsbyggande (profil arkitektur) alt Estetiska programmet med inriktning Bild & formgivning alt. Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktning "medier".

    2 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Pontus,

    är det en Animatör>> eller kanske 3D-grafiker>> du vill bli, när du "blirstor"? :) I Kalmar finns det fyra gymnasieskolor, så vitt vi vet - som erbjuder ES-programmet där man kan bl a läsa animation "i någon form". Kika gärna på www.gymnasieguiden.se/gymnasium?query och det är bra om du kan besöka alla dem, antingen på Öppet hus eller boka prova-på dag eller studiebesök. Då kan du på plats se hur det ser ut, prata med elever som går på Estetiska programmet; fråga lärare om vilka möjligheter som finns att läsa just animation/3D-animation - vilka valbara kurser inom de aktuella ämnena som varje skola har för avsikt att erbjuda när det blir dags för dig att läsa på gymnasiet; på så sätt skaffar dig dig aktuell kunskap. Och sök till flera olika alternativ, även om du kommer att ha en "favoritskola".

    Bästa hälsningar och lycka till!

    ANNA

    SYV-besökare SYV

    Hej,
    Dag Hammarskölds.gymn>> hälsar dig välkommen på Gymnasiedagen ons 8 nov 2017. Passande besökstid är kl.9 eller kl.10. Men passar inte den tiden, kan du kontakta skolan och avtala en annan tid.
    Hälsninar

    SYV