Omar
    Jag glömde tacka ja till min plats på mitt första val, jag var godtagen men på sista dagen så försökte jag logga in klockan 4 men man kunde inte logga in efter klockan 12. Tackar jag ja automatiskt eller behöver jag kontakta någon för att komma in? Jag bor i göteborgsregionen för jag har hört att det är annorlunda beroende på var du bor.
    • : Om du söker till gymnasiet i Göteborgs regionen, tror jag det är Indra2 som är det programmet/hemsidan där du söker. Du måste följa de instruktioner som finns på ditt antagningskansliet´s hemsida. I Antagningsbeskedet brukar det också stå hur man tackar Ja eller Nej och om det är obligatoriskt att tacka Ja eller Nej. Men om man är osäker, är det bäst att tacka "ja" eller Nej... det man vill tacka, så att säga eller så hör man med sitt antagningskansli.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Omar,

    det är inte bra att du glömde att tacka Ja. :( Men nu kan vi inte gå tillbaka i tiden. Mitt råd är att du omgående kontaktar ditt Antagningskansli - i Göteborgs regionen är det http://antagningskanslier.se/kansli/gymnasieantagningen-goteborgsregionen

    Deras besöksadress är Anders Perssonsg.8 i Göteborg och

    Epost:
    Tel:
    Du kan Eposta dem nu, på en gång, eposta ditt fullständiga namn till dem & ditt personnummer (10 siffror) och skriv tydligt att du glömde tacka Ja men vill ha den platsen du fick & att du vill snarast få bekräftelse på att du kommer att ha din plats, trots att du ej tackade Ja.
    ***
    Svårt att säga vad som annars händer. Det kan bero på hur sökande tryck är... Om det är många som står i Reserv och vill ha din plats, kan antagningskansli ge din plats till Reserv nr.1 - som står och väntar på att få plats.
    Bästa hälsningar & lycka till!
    ANNA