Eva

    Hej! Är inte säker på att detta är rätt ställe att ställa min fråga men... Vi är några i min fars släkt som skriver ner historien om släkten. Jag undrar om ni kan hjälpa oss med några datum? Ingolf Kalstad född 10 april 1918, ( död 2007) från Norge, gick på elingenjörsutbildning på Göteborgs tekniska högskola. Vi vet inte om skolan hette så på den tiden. Det vi vet är att Ingolf studerade där någon gång mellan 1945 - 1955. Kan ni hjälpa oss med det ?

    • : Alltså vilka år som Ingolf studerade där
    • Kristoffer :

      Hej Eva!

      Vi kan tyvärr inte hjälpa dig med svar på frågan utan det vore bättre om du kontaktade Göteborgs Tekniska Högskola för hjälp.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Eva, du har rätt i det du skriver om att det är nog inte rätt ställe för den typer av frågor.
    Även om vi gärna vill hjälpa till, så har vi inte den möjligheten.
    Man måste helst veta vad skolan heter idag och kontakta den skolan som förhoppningsvis kan i arkivet hitta uppgifterna som du/ni är intresserade av.
    Under vilka år en viss person läste på någon skola vet vi inte här på FRåGA SYV. Kanske kan universitets- och högskolerådet (UHR) hjälpa er. Du kan testa kontakta UHR.
    Lycka till!