Lina

    Hej! Jag har precis blivit antagen till en masterutbildning pa King's College London och undrar om ni kanner till nagra stipendier jag kan soka/bra databaser dar jag kan soka stipendier? Tack!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Lina,
    vi på fråga SYV har inte ngn "speciell info" om databaser för stipendier, tyvärr. Jag kan googla men det kan du också göra... Eftersom vi inte kan garantera att du får ngn stipendie, eller att databaserna ger rätt info - kan vi tyvärr inte rekommendera ngt mer än att du googlar... och att du frågar personal på den utbildningen som du kom in på: det är inte otänkbart att de kan ge användbara tips; det är inte heller otänkbart att info om att söka stipendier finns på utbildningens egen hemsida - kika där och se om du hittar den info; kontakta annars även studievägledare på den högskole-universitetsutbildningen som föregick masterprogrammet - du har ju uppnått kandidatnivå och har läst på högskolenivå i minst 3 år. Det svenska lärosätet kan t.o m ha ngn "stipendier-koordinator"/sakkunnig - fråga efter det på det lärosäte där du läste förut.
    Om du själv kommer på en bra lösning - får du gärna tipsa här i forumet om det.
    Det är många som är intresserade av stipendier, så ditt informationsbidrag kommer att uppskattas, det är jag säker på!
    Hälsningar och Lycka till!
    Mikael