Wei

    Hej! Jag går i vård och omsrogsprogram i 2an. Jag ska snart gå ut på APL i 4 veckor. Jag undrar vad händer om jag inte går till apl den sista veckan fast jobbar in dem 5 dagarna på helgerna av de första 3 veckor? Kommer det att räknas som jag har varit där tillräckligt? eller måste man vara där 4 veckor? Är det veckorna som ränkas eller dagarna?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Wei! Det är en fråga du måste söka svar på hos handledare för din praktik. Det som är centralt fastställt är att 15 v praktik är det minsta antal APL-veckor, som kan godtas under 3 år på ett yrkesprogram men många skolor inför mer praktik. Fråga syv kan inte svara på just den specifika frågan utan det är ytterst upp till rektor på ditt program att svara; om det finns en speciell anledning kan rektorn kanske bevilja ett undantag. Som regel, bör du följa det upplägget som din skola har gjort.

    Studie- och yrkesvägledare