Viktor
    Hej! Jag har frågat en syv på skolan om det gick att byta från natur till teknik och svaret jag fick efter 2 veckor var att det inte gick eftersom de på teknikprogrammet redan kollat inriktningar, står ju om inriktningarna på skolans hemsida och är ju inte svårt att hitta mer fakta om inriktningarna på internet, de enda ämnen som vi läser till skillnad från de är att vi läser samhällskunskap och de läser historia och att vi läser biologi+språk och att de läser teknik, jag är känner att jag ungefär redan vet vilka inriktningar jag vill välja mellan, och så kan jag ju också läsa teknik boken så jag kommer ifatt till nästa termin, min pappa pratade dessutom med min mentor idag och hon sa att det borde va möjligt. Så mina frågor är, tror du att det kan gå? och skulle det vara bättre om jag pratade med syven tillsammans med mina föräldrar? Tänker inte gå om ett år men jag är riktigt osäker om jag kommer orka i natur i 2,5 år till då jag inte alls är intresserad av biologi/kemi (jag är medveten om att de läser kemi i 1an)
    • : haft sömnproblem när jag tänker på detta dessutom som gör att jag inte kan koncentrera mig i skolan
    • : ursäkta för grammatikfel

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, dessvärre är det upp till varje skola/program och bedöma om de kan ta in dig eller inte - finns liksom inga generella regler att utgå ifrån. Dels måste det finnas plats och dels ska de anse att du kan ta igen i de kurser som du missat en termin i. Jag hoppas verkligen det löser sig för dig!/Lena, Syv