Frågor och svar taggade med 'stockholmsområdet' (6 st.)

    • Ellen

      Natur och Kinesiska i Stockholm?

      Hej! Jag går just nu i 9:an och har börjat fundera på vad jag vill gå för linje och vilken som är bäst när jag ska plugga vidare på universitet/högskola. Fick upp intresset för en kurs på universitet för att bli civilingenjör, där man även får läsa kinesiska (mandarin) och man läser en av...

      Milla : : Hej Ellen!gymnasiala kurser Fysik 2 och Matematik 4 ingår som obligatoriska kurser i Naturvetenskapsprogrammets inriktning Naturvetenskap och i Teknikprogrammets inriktning Teknikvetenskap. Kursen Kemi 1 ingår som... Läs hela svaret
    • Alva

      Folkhögskoleutbildning inför Inredningsarkitekt?

      Hej!

      Jag går för nuvarande i 3an på natur-natur, och funderar på att utbilda mig till inredningsarkitekt. Min pojkvän utbildar sig till byggnadsarkitekt på KTH vilket verkar väldigt intressant och rolig. Han har tagit med mig dit så att jag...

      Liselotte: : Hej Alva,utbildningsutbud förändras och det gäller alla de olika skolformer. Nya utbildningar kan dyka upp... och det som gäller idag kanske inte gäller om ett... Läs hela svaret
    • Vägledare

      Hur blir man SFI-lärare?

      Hejsan, jag vill ha tips på hur en person som idag arbetar som tolk kan bli behörig SFI-lärare. I första hand utbildningar inom Stockholms-område sökes. mvh Studie- och yrkesvägledare

      Julia: : Hejsan!Att hen som vill bli SFI-lärare arbetar som tolk är bra! Då kan hen flera språk! men, för att uppnå formell behörighet som SFI-lärare, spelar det tyvärr ingen roll att hen... Läs hela svaret
    • Emil

      Hur ska min kanadensiska vän gå till väga för att studera i Sverige?

      Hej! Min Kanadensiske vän funderar på att börja studera kriminalteknik i Sverige, och jag undrar hur hon ska gå till väga för att börja söka. Hon kan ännu inte svenska, och det vore optimalt om det går att göra i Stockholm på en engelskspråkig utbildning. Vilka tidigare utbildningar behöver hon,...

      Mikael: : Hej, jag hittade ett Masterprogram som kan vara av intresse för din vän. Se www.uu.se/utbildning/utbildningar/selma/program/?pKod=MFV2M&lasar=17/18 det är i... Läs hela svaret
    • Gäst

      Finns det gymnasieutbildningar mot radio och tv inom Stockholm?

      Hej, behöver hjäIp med att hitta gymnasieutbildningar mot radio och tv inom Stockholms antagningsområde. Gärna yrkesprogram och introduktionsprogram. Tack på förhand! G. :)

      Anna: : hej gäst, Estetiska programmet, inriktning teater finns på 10 gymnasieskoIor i stockhoIms Iän. Estetsika programmet, inriktning Estetik och media - på 23... Läs hela svaret
    • Kajsa

      Vilken skola är bäst?

      Hej! Jag vill gå estet och media i Stockholm men jag vet inte vilken skola jag vill gå, jag har tittat mycket på NTI och cybergymnasiet men många säger si och så om skolorna och att den är bättre och den är sämre osv. Jag har nu ingen aning om vilken jag ska välja, hade tänkt gå på öppet hus...

      Mikael: : Jag kan tipsa om följande skolor: Snitz St:Eriks Kungstens gymnasiet Kulturama Hermods Grillska Globala gymnasiet Fryshusets gymnasium Cybergymnasiet Och det är bra gå på öppna hus på flera... Läs hela svaret