Frågor och svar taggade med 'sas och historia' (1 st.)

    • kamal

      ämneslärarutbildning, vilka ämne kan kombineras?

      hej, jag vill utbilda mig till lärare och vill undervisa på gymnasiet. jag vill ha som första ämne sva och vill kombinera det med historia. men går det o göra det? vilka ämne kan kombineras med sva?

      Mikael: : Hej Kamal, det går bra att som gymnasielärare kombinera undervisning i Svenska som andraspråk med historia. Vilka ämnen som får kombineras kan du bl a se på www.studera.nu/att-valja-utbildning/lararutbildningar Hälsningar Mikael SYV