Helena

    Hej jag bor i göteborgs kommun och vill göra prövningar i olika gymnasieämnen för att höja mitt snitt. alla kommuner i min närhet har ställt in alla prövningsmöjligheter. jag behöver hjälp med att hitta någonstans jag kan söka en prövning på distans till, jag vet inte vart jag ska söka.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Helena!
    Jag tror inte man kan göra prövning på distans. Prövningar brukar erbjudas endast "på plats"; detta bl.a för att motverka fusk.
    Nu, pga corona-viruset - så kanske ngn ändring träder i kraft, men jag är inte säker på det.
    Det är mycket möjjligt (tyvärr) att det ej kommer bli möjligt att göra prövningar.
    Se info på Prövningsenheten och kontakta komvux i alla de kommuner där du skulle kunna tänka dig vilja göra prövningar.
    Beklagar att vi på FRåGA SYV inte kan ge ett bättre svar; men FRåGA SYV genomför inga prövningar och vi är- precis som alla andra - tagna "på sängen" med den rådande situationen med Corona-viruset. :(