Johanna
    Jag går i 9:an och jag bor i Dalarna. Jag undrar om det finns några gymnasium i Dalarna som har programmet Samhällsvetenskap och inriktningen Journalistisk, Media. Jag har hittat bra gymnasium utanför Dalarna och min familj vill gärna att jag stannar i Dalarna. Jag bryr mig inte riktigt vart gymnasiet ligger, bara det inte är för långt bort från min familj. Men jag vill verkligen nå min dröm och gå ett gymnasium där det finns inriktningar inom media. Så vilket gymnasium passar mig?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom jag inte jobbar i Dalarna så känner jag inte till alla gymnasier där men jag har lite länkar som kan hjälpa dig att leta. Dels kan du leta här på Gymnasieguiden http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium och dels så hittade jag denna länk full med gymnasier i Dalarna http://www.inetmedia.nu/utbildning/gymnasier/w.shtml

    Du bör ju även prata med din Syv på skolan som kanske har en bättre lokalkännedom och kan känna till olika gymnasium bättre. Lycka till!/ Lena, Syv