Elin
    Om man går t.ex estetiskt inriktning dans måste man då bli någonting som har med dans att göra eller kan man ångra sig efter gymnasiet och bli t.ex inredare eller arkitekt? Är man fast vid sin gymnasieutbildning? Vad kan man få för jobb om man går estetiskt?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är viktigt att veta att du är helt fri att göra/jobba med vad du vill efter gymnasiet -du är inte tvungen till någonting eller att söka utbildningar utifrån din gymnasieutbildning om du ångrar dig!

    Estetiska programmet är ju dock inte ett yrkesprogram så det mynnar inte direkt ut i yrken - dom får man plugga till inom högskolan sedan. Det kan ju vara t.ex. inom dans, inredning, formgivning, musik, media eller i något helt annat. Du har ju en ganska bred behörighet till högskolan efter Estet så du kan även välja utbildningar inom det samhällsvetenskapliga området. /Lena, Syv