A
    Vilka kurser ger meritpoäng för psykologprogrammet? Ger naturkunskap 2 och engelska 7 meritpoäng?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej!
    Om du är 17 år och läser på gymnasiet nu, då är det de nya reglerna som infördes år 2011-12 som gäller för dig och nu är det samma kurser, oavsett vilken utbildning du söker som ger meritpoäng. Max antal merit är 2,5. Eng 7 ger 1,0 i merit. Naturkunskap ger inga meritpoäng.
    Bästa hälsningar
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare