Elina0006

    Hej, Jag har tagit en kandidatexamen i Logistics Service Management och insett att arbetsmarknaden inom detta är extremt tuff… har därför börjat överväga om jag ska plugga igen, till mäklare. Bor dock illa till för att gå en hel högskoleutbildning till mäklare så tänkte därför försöka få ihop kurserna som krävs istället. Antingen på distans eller i närheten av Varberg. Men min fråga: vilka kurser krävs för att man ska kunna bli färdig mäklare?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    vilken sort "mäklare" vill du bli? Det finns flera olika mäklar-yrken som kräver olika utbildningar: du kan läsa om de olika "mäklar-yrken" på Framtid.se (snabblänkarna finns nedan) och i presentationerna finns också uppgifter om vilken utbildning som önskas, krävs eller rekommenderas:
    "Reklammäklare", t.ex Marknadsförare, Butikskommunikatör/visual-merchandiser eller Digital marknadsförare
    Utbildningsmäklare
    Kompetensmäklare
    Försäkringsmäklare
    Företagsmäklare
    Aktiemäklare
    Fastighetsmäklare

    Studie- och yrkesvägledare