LisaInFr

    Hej! 30 årig tjej här som är intresserad av att studera någonting inom IT. Jag tycker mjukvarutestare låter väldigt intressant och tror det hade passat mig. Men som det ser ut i dagsläget är jag mer inne på att testa några kurser inom IT först för att se om området verkligen är något för mig. Finns det några specifika grundnivå kurser man kan söka till om man är intresserad av att i framtiden läsa till mjukvarutestare? Som på något vis är relaterat till ämnet. Tack tack!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    det finns utbildningar inom Yrkeshögskola som heter Mjukvarutestare - det är två-åriga yrkeshögskoleprogram; jag tror inte det finns kurser inom yrkeshögskola inom det område... men det kan finnas på högskolor och universitet. Anmälningsperiod till höstens universitetsutbildningar startar imorgon, den 15 mars cirka kl. 13 - det är då man ska kunna se hela utbudet.
    Utbildningar inom yrkeshögskola (som redan är beviljade) kan du se på www.yhguiden.se, exempel:
    utbildning/it-hogskolan/mjukvarutestare
    utbildning/ec-utbildning/mjukvarutestare

    Studie- och yrkesvägledare