Marcus
    Vilka gymnasie program kan jag gå för bli pilot i framtiden? På ekonomi programmet är det rätt kurser i matte och no för bli pilot i framtiden?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    hej Marcus,
    du kan lägg till de rätta kurserna i Matte och NO för behörighet till Pilotutbildningen på Ekonomiprogrammet - från å k 2.
    Om du kommer in på Ekonomiprogrammet, boka tid hos SYV för att göra Studieplan där alla kurser ingår som du behöver för behörighet till pilotutbildningen.
    Det är bättre att detaljplanera lite längre fram när du har varit på prova-på dagen på Pilotutbildningen och även har tagit reda på om du uppfyller de medicinska kraven /vad det gäller synundersökning till exempel/.

    Mvh
    Mikael SYV