Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    jag tror du i din fråga menar gymnasiekurs Samhällskunskap 1b, som är en kurs á 100 gymnasiala poäng, stämmer det? Det finns ganska många eftergymnasiala utbildningar som för särskild behörighet kräver (bland annat) godkänt betyg i den kursen. Jag kan inte skriva ner en fullständig lista men kan ge dig några exempel:
    arbetsterapeutprogrammet som leder till yrket Arbetsterapeut;
    fysioterapeutprogrammet som leder till yrket Fysioterapeut;
    sjuksköterskeprogrammet som leder till yrket Sjuksköterska;
    fastighetsmäklarutbildningen som leder till yrket Fastighetsmäklare;
    socionomprogrammet - Socionomyrken som t.ex Socialsekreterare och Kurator.

    Studie- och yrkesvägledare