Leila
    Hej!
    Jag undrar vilka yrken man kan utbilda sig till inom naturvetenskap där man inte jobbar i ett labb. Jag kan tänka mig jobba i ett labb ca 40%

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Leila!
    På webbplatsen framtid.se/yrken/naturvetenskapligt-arbete ser du 110 yrkesbeskrivningar av yrken inom Naturvetenskapligt arbete. Det är många ggr svårt att på förhand veta exakt hur stor procent av tiden man inom ett visst yrke kommer att behöva jobba på ett "labb".
    Här är några exempel på yrken där jag tror man jobbar lite eller ingenting i ett labb: Audiolog, Etnograf, Ämneslärare i de naturvetenskapliga ämnen på grund- och gymnasieskolan, Arkeolog, Grottdykare, Grafolog, Hippolog, Vulkanolog.