Lina

    Hej! Vilken sök grupp hamnar jag i om jag inte skulle höja mina betyg efter gymnasiet utan endast läsa till kurser för att bli behörig till ett visst program? Räknas det fortfarande som BI gruppen för att jag inte har kompletterat mina betyg utan endast läst till kurser för att bli behörig?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Du kommer prövas i BII för att kompletterar, Behörighets-kompletterar. Om man utan att läsa kurser för behörighet inte är behörig, prövas man i BII.