Shyaka
    Hej!

    Jag vill gå på teknikprogrammet nästa läsåret. Men jag vet inte riktig vilken inrikting jag vill. Det skulle jag tänka på det efter 1 år, men det kan vara lite jobbigt om skolan har inte alla inriktningarna.
    - jag är jättebra på matte och Jag tycker mycket om fysik.
    - jag tycker att medieteknik och information är bra men jag tror att jag kan inte det.
    - jag vill bli civilingenjör kanske inom bygg jag vet inte riktig.
    - jag inte vill teknikvetenskap heller.
    - jag vill också nåting jag kan läsa medan samtidigt ha ett extrajobb och som kan ge mig chans till extrajobbet.

    Tack!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, det är endast på inriktningen Teknikvetenskap som fysik 2 och matte 4 garanterat ingår och du behöver de betygen för särskild behörighet till civilingenjörsutbildningar. I andra inriktningar kan eventuellt (om skola har möjlighet att erbjuda det) de kurserna läsas som valfria.

    Studie- och yrkesvägledare