AndyP78

    Jag vill bli bättre på engelska genom prat och skriva och går på yrkeshögskolan så vilken kurs är bäst för mig?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    jag känner inte till dina kunskaper i engelska, alltså på vilken nivå i engelska du befinner dig nu. Mitt förslag är att du kontaktar komvux i den kommunen där du är folkbokförd och ber om att få göra nivåbedömning i engelska. Nivåbedömningen kommer att visa på vilken nivå i engelska du befinner dig och komvux kan efter det placera dig på rätt kurs.
    Hoppas mitt svar blir till hjälp!

    Studie- och yrkesvägledare
    • AndyP78 : Är ju bättre på att prata än att skriva men kan ju grunderna
    • Milla : Bra att du är bra på att prata engelska och att du kan "grunderna" men för mig är det oklart om du skulle t.ex kunna börja läsa Engelska 7 som är sista kurs på gymnasial nivå eller om du måste först repetera "grundskoleengelska" och läsa sedan första gymnasial kurs, engelska 5 och sedan 6 och sedan 7. Det är därför jag råder dig fråga om du kan göra nivåbedömning i engelska på komvux.
    • AndyP78 : Tack då vet jag!!