L
    Jag står nu som reserv men vet inte vilken plats jag har i kön. Det står bara "reserv" under de program jag valt på intagningssidan.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej, du bör kontakta den skolan, dit du vill komma in för att få reda på vilken reservplats du har nu samt hur länge de kommer att kalla elever från reserv.
    Antagningskanslierna sköter Slutantagningen & överlämnar sedan allt till skolorna (så brukar det vara).
    Därför kan du inte på Antagningssidan se aktuell information /den uppdateras inte/.

    Du kan kontakta den skolan där du står i Reserv bl a för att försäkra dig om att har de aktuella kontaktuppgifter till dig /rätt tel.nr och mailadress/ så att de kan nå dig. Du kan be skolan skriva in alternativt tel.nr också /som går t.ex. till dina föräldrar/.

    Önskar dig lycka till & håller tummarna!
    Liselotte SYV
    Liselotte