Om du i ditt examensbevis från gymnasiet har alla kurser som du behöver för behörighet till "just din" högskoleutbildning, då är det inte ngn komplettering och du kommer prövas i BI (direktgruppen).
    Komplettering blir det om du efter gymnasiet läser kurser för behörighet eller höjer ditt meritvärde. Men om du redan innan komplettering vad behörig, kommer du prövas både i BI och BII samtidigt men med Olika meritvärden (i BI med lägre och i BII med högre meritvärde).