Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    om du på komvux läser endast de kurser som du nämnde i din fråga, så är det 450 poäng och det blir en Komplettering och du prövas därför i BII (kompletteringsgruppen).
    För att komvuxexamen inte ska bli en komplettering behöver man ha minst 1600 poäng inom examen från kurser som man läst på komvux eller gjort prövningar i efter det att man gick ut gymnasiet. Och endast max 800 poäng får komma från kurser lästa eller "prövade" på gymnasiet.
    Hänvisning: antagning.se/sv/efter-anmalan/platsfordelning-och-urval

    Studie- och yrkesvägledare