Henke

    Hejsan, Finns det någon utbildning/bakgrund som är väldigt vanlig hos entreprenörer (personer som grundar företag)? Tror själv att civilekonomexamen är vanlig med tanke på att företag handlar mycket om ekonomi. Tack för svar på förhand! Mvh, Henke

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    De som startar egna företag kan ha helt olika utbildningsbakgrund (från oavslutad grundskola till forskarutbildningen). Att vara Entreprenör eller egenföretagare kräver, formellt sett, ingen särskild utbildning; så är det i alla fall i Sverige idag (vården 2023). Det viktigaste är att ha en hållbar affärsidé. Att ha kunskaper inom ekonomi är givetvis jättebra! Kika också gärna på studier.se/topplista-10-utbildningar-dig-som-vill-bli-entreprenör

    Studie- och yrkesvägledare