vinitha
    Hej!
    jag vill lära mig förbättra engelska från grunden och lära mig bättre engelska som är anpassade för unviertitet nivå.Men då undrar jag viken vuxenutbidning som är bra för att lära mig engelska.Vilken vuxenutbildning som lära ut bäst och när jag får betygen som jag är verklilgen bra för att komma in i universitet.Universitet som man behöver högst betyg.

    Hälsningar / Vinitha

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Vinitha,

    Vuxenutbildningen, Komvux>>, är det i den kommunen där man är folkbokförd, som man söker till - om man, som vuxen (en person äldre än 20 år) vill läsa på Gymnasial nivå.

    På Grundskole- (lägre nivå) kan man läsa i vilken kommun man vill, men det är opraktiskt att anmäla sig långt ifrån platsen man bor på (det blir svårt att ta sig till och från skolan i så fall).

    Jag vet inte om du kan en del engelska redan, eller om du är nybörjar i engelska... men oavsett hur mycket engelska du kan, besök Komvux i din kommun, där du är folkbokförd. Du kan kanske göra nivåbedömningstest för att få fram på vilken nivå i engelska du är nu, så att du kan anmäla dig till en kurs på rätt nivå (på den kunskapsnivån där du är nu).

    Om du berättar i vilken kommun du är folkbokförd, kan jag ta fram mer information.

    Vänligen

    Julia SYV