Albin

    Vilket program är att föredra om man vill bli chef inom bank, finans eller försäkring? Just nu har jag kollat på Civilingenjör i industriell ekonomi- och Civilekonom-programmen. Jag vet att det inte finns något speciellt program för att säkerställa det jobbet, jag undrar bara vilket program som ger flest fördelar om man vill ha det jobbet.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Albin,
    fråga studievägledare på de institutionerna där de utbildningar ges som du nämner i din fråga. Du kan också se i platsannonserna /jobbannonserna/ vad som står om utbildning som arbetsgivare önskar att sökande till tjänsterna har. Du kan också kontakta personalavdelningar på bankerna och hos andra arbetsgivare som du i framtiden vill jobba för och fråga vilken utbildning har de som nu är anställda på de positioner som du i framtiden vill bli anställd på.