Elin
    Jag går ekonomiprogrammet på gymnasium med inrikting ekonomi och skulle efter jag gått ut vel plugga vidare till civilekonom, vad krävs för att jag ska komma in på högskola med rätt inrikting för att senare bli civilekonom och vad för utbildningar måste jag gå?

    1 Svar

    Lotta SYV
    Hej

    Du behöver ha En6/EnB, Ma3/MaC och Sh1/ShA, dessa alla ingår i EK. Kolla in www.saco.se/valjayrke

    Sök gärna upp din studie- och yrkesvägledare på skolan för att få mer info.

    Lycka till!//Lotta