Alva
    Hej hopp! skrev nyss en fråga där jag inte alls visste vad jag skulle gå för linje men direkt efter jag skickade frågan så kom jag på en sak som jag vill JOBBA med. Jag har ett stort hjärta för ensamkommande då min kille är från Afghanistan och mår sjukt dåligt psykist då han väntar på sitt beslut. Har en socialsvårighet men jag kom att tänka på att jag bara har det när det gäller Svenska människor för att det är alltid bara Svenska som varit elak, sårat osv. Men jag har skitlätt att ta kontakt med Afghaner och andra ensamkommande då jag tycker om många av dom. Vill även bevisa för rasister att det är många i dessa människor som har ett stort hjärta och inte kommer hit bara för att få pengar osv...
    Problemet nu är att jag vet verkligen inte vilket program som ligger nära Ramsele/Sollefteå som passar in för det jag vill jobba med.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Alva,

    gymnasieskola i Sollefteå heter Sollefteå gymnasium> och flera av programmen passar bra till dina framtida planer, bland annat Samhällsvetenskapsprogrammet och Barn- och fritids programmet.

    Om du hellre vill läsa på distans, kanske du vill söka till Korrespondensgymnasiet>> i första hand? Både Ekonomi, juridik och Samhällsvetenskapsprogrammet, valfri inriktning - passar bra. Detta för att på gymnasiet läser man förberedande grundutbildning; sedan måste man läsa på eftergymnasial nivå - ex. till Integrationspedagog inom yrkeshögskolan.

    Bästa hälsningar

    ANNA