Hej, det finns inte någon begränsning /enligt regelverket/ i antal prövningar som man får göra. Varje prövning kostar 500 kr. Man får inte pengarna tillbaka om man får F betyg på prövningen. Men du och alla andra får anmäla sig till hur många prövningar man vill.
    De begränsningar som finns är att man ej får göra prövningar UTANFÖR SIN GYMNASIESKOLA så länge man är elev på gymnasiet. Och så är det också "praktiska hinder" i att man ska ju hinna förbereda sig; hitta också var man kan anmäla sig till prövning samt ha råd att betala prövningsavgift. Men annars så får man göra prövningar i alla kommuner, oavsett var i Sverige man är folkbokförd.

    Bästa hälsningar
    Lycka till med prövningar!

    ANNA