Kimia
    Om man jobbar i några år inom sjukvård,kan man då utbilda sig till ett yrke inom tandvård?.

    Mvh

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Ja, Kimia!

    Det är inte alltid vi kan svara med en gång, men vi försöker svara så fort vi bara kan.

    Svar på din fråga kommer här:
    Man får söka utbildning inom tandvård om man har arbetat inom sjukvården. Man kan även söka en utbildning inom tandvård om man har arbetat med något annat än sjukvård. Man kan även söka utbildningar om man inte har arbetat någonstans över huvudet taget.

    Mvh
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare
    • : Så om man arbetat med något annat än sjukvård,så kan man inte söka en utbildning inom tandvård?.Mvh
    • Milla : Jo, det får man. Om man söker utbildning bör man se till vilka krav på behörighet som ställs. Uppfyller man de kraven, är man behörig och det spelar ingen roll om man har arbetat innan eller ej (om inte det krävs att man har viss arbetslivserfarenhet). Det är att bara se på vad står under BEHÖRIGHET, så vet man. :)