sel

    Jag började ett 180hp-program till denna hösttermin men har sökt till annat program till vårterminen då detta inte kändes rätt. Jag klarar inte av ena kursen vet jag redan nu och det är en fortsättningskurs till denna termin. Jag undrar om man kan avsluta ena kursen och inte börja fortsättningskurs på den, men fortsätta den andra kursen jag läser och fortsätta på bara ena kursen. Alltså istället för 30hp läser jag 15hp, men kan man ens göra på detta viset?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej, du måste få svar på den institutionen där du läser ditt högskoleprogram. Du ställer den typen av frågan som vi på FRåGA SYV inte kan svara på. Det är inte omöjligt att du skulle kunna läsa endast vissa kurser i ditt program, men det är den bedömning och svar som ansvariga för utbildningen som gör, inte vi här på FRåGA SYV. Varför du skulle kunna kanske ev. få Nej - kan jag tänka mig - för att du ej ska kunna ta ut examen från ditt program om du inte får godkända betyg i alla kurser som ingår och då kanske de utbildningsansvariga vill "avråda" dig från utbildningen.
    Som sagt, fråga på den institutionen där du läser. Lycka till!