Hej Heléne!
    om man går Anläggningsfordon på gymnasiet, kan man söka jobb som säljare av anläggningsfordon. Man kan också söka till yrkeshögskola - se hela utbudet på www.yhguiden.se

    Annars så kan man söka många olika jobb med vilken som helst tidigare gymnasieutbildning - som administratör, försäljare, inom hemtjänsten t.ex.

    Ett råd till dig är att läsa kurser för högskolebehörighet - svenska 2 och 3 och engelska 6 (om du går ett yrkesprogram). Det är din rättighet men du måste säga på skolan att du vill det.

    Lycka till med ditt gymnasieval!
    ANNA