Arbetsköpare

    Hej! På Chalmers kan man läsa civilingenjör bioteknik. Linköping universitet har en utbildning som heter civilingenjör teknisk biologi. Syftar dessa två benämning på samma utbildning? Finns det några skillnader?

    • Julia : Bäst svar på den frågan kan du få från de som jobbar på de utbildningar: studievägledare på institutionerna och/eller programrektorer, lärare som undervisar på utbildningarna. En "allmän studievägledare" vilka vi här på FRåGA SYV är kan läsa på utbildningarnas hemsidor och återberätta för dig vad som står där men det kan du ju också göra själv! :)

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Masih,
    mitt förslag är att du läser på utbildningarnas hemsidor och ser vilka kurser som ingår, sedan kanske du också kan titta på /eller fråga de utb.ansvariga/ om valbara kurser eller t  o  m en Valbar termin ingår (eller inte); och om möjlighet att läsa en termin, ett läsår eller ngn kurs utomlands finns (om det är ngt. som intresserar dig).
    Prata gärna med studievägledare på de institutioner där de intressanta för dig högskola/universitetsutbildningar ges. Du kan också fråga de utb.ansvariga om det finns Studerande ambassadörer att ta hjälp av.
    Annars så kan jag läsa på utb.hemsidor och skriva av vad som står där eller om jag ställer frågan (per mail) till utb.ansvariga och när jag får svar - återger jag det svaret här i forumet. Men det går snabbare om du själv ställer frågan - du får ju snabbare svar. :)

    Mvh
    ANNA

    • Arbetsköpare :

      Hej! Tack för era svar. Jag kontaktade Syv på Linköpings universitet och fick bra information av dem. Mvh Masih

    • Mikael : Så bra! Lycka till! Fråga SYV håller tummarna för dig!