Marcus
    Högskolan i Halmstad har fastighetsmäklar utbildningen, brukar många söka just dit? Hur många ungefär ?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, undrar om du menar den här utbildningen http://www.hh.se/utbildning/ekonomi/programgrund/byggochfastighetsekonomprogrammet180p.65438449.html?ptKod=SGBYF15H som finns i Halmstad?
    Man blir inte fastighetsmäklare, utan efter den 3-åriga utbildningen får man söka PÅBYGGNADSUtbildning som leder till att man kan bli Fastighetsmäklare.
    De uppger inte antal platser på utbildningen och jag råder dig leta på deras hemsida /jag hittade inte den info- men eftersom jag inte tycker det är viktigt... så släppte jag det ganska fort/ - och i fall du inte hittar & det fortfarande är viktigt för dig att veta (men jag förstår, som sagt, inte riktigt vad man gör med den info- eftersom du, som sökande, inte kan påverka vilka meriter de andra sökande har och därför kan det vara så att det finns 5 platser och du får en av dem eller kan det vara så att det finns 200 platser, men du inte får en plats om de andra 200 personer SOM VÄLJER ATT SÖKA SAMMA UTBILDNING SAMMA ÅR kommer att uppvisa högre MERITER). De Meriter som skall uppvisas är ännu inte förtjänade och de personerna som eventuellt skall söka utbildningen vet inte idag att de skall söka, de kanske inte ännu börjat titta på vad som finns att söka. Självaste utbildningen kanske inte ens finns kvar i sin nuvarande form, när det blir dags för dig att söka, därför tycker jag det är meningslöst att försöka få reda på antal platser på utbildningen. För dig, som sökande till utbildningen, ger det ingen info- som du kan ha nytta av. Det är i alla fall vad jag tycker.
    Du får hemskt gärna förklara varför antal platser på utbildningen är viktig för dig. Det kan hända att jag inte har förstått eller missat ngt. Det är mänskligt att fela... L :-)
    Mvh
    Mikael SYV