Marcus
    Jag vill verkligen bli fastighetsmäklare, det är drömyrket för mig det verkar vara riktigt kul. Ekonomi programmet verkar också riktigt kul! Men när dom ska ta in till fastighetsmäklar utbildningen på högskolan, kollar dom betyg då?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Marcus, ja! Antagningen.se kollar betyg väldigt noga - vid antagning till högskola/universitet: man måste, för det första, vara BEHÖRIG - ha både Grundläggande & Särskild behörighet till just den utbildningen man söker; för det andra är det konkurrens om utbildningsplatserna och de med högre betyg kommer in. Du skall kämpa för att få så höga betyg du kan och söka, givetvis, den utbildning som leder till ditt drömyrke. Men det är bra att ha andra alternativ också - i fall du inte kommer in på just den utbildningen. Andra alternativ kan vara att söka till även till Yrkeshögskola, t.ex. utbildning Fastighetsförvaltare eller Fastighetstekniker: http://www.yhguiden.se/utbildning/vuxenutbildning-skovde/fastighetstekniker-2
    http://www.yhguiden.se/utbildning/fastighetsakademin/fastighetsforvaltare-kvallstid

    Bästa hälsningar
    Liselotte SYV
    Liselotte