Nicolas
    Hej, vad menas med "Gymnasieexamen enligt skollagen (2010:800) och lagen (2010:801) om införande av skollagen (2010:800), med minst godkänt betyg i ämnena matematik A/1, svenska A/1, engelska A/5."
    Uppfyller jag kriterierna ovan om jag har godkända betyg från gymnaiset (estet program) samt matte 2b från komvux?
    Gäller en utbildning hos luftfartsverket för flygledare.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej, om du har Examensbevis då är du behörig (anser i alla fall jag - vad gärre just BETYG).
    Du har t o m för mycket matte! :) det skulle räcka med endast matte 1a, 1b eller 1c godkänt. :)

    Vänligen
    ANNA